Yenikent'ten istekler var GÜNCEL

Yenikent'ten istekler var

Sakarya Yenikent Sosyal Yardımlaşma ve Kültür Derneği’nce Camili’deki dernek binasında düzenlenen toplantıda, sağlam zemine sahip Yenikent bölgesinin imara açılmasının tarım arazilerinin de kurtuluşu anlamına geleceği vurgulandı.

10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü kapsamında dün sabah dernek binasında bölgede oturan gazeteciler Sakarya Gazeteciler Birliği (SGB) Kurucu Başkanı ve Marmara Gazeteciler Federasyonu Genel Başkanı  Müjdat Çetin, SGC Başkanı Sezai Matur, Yenigün Gazetesi Başyazarı Cevdet Güngör, Şener-Fatma Sak, Levent Candan, Yahya Bakır ‘ın katılımıyla gerçekleşen ve Dernek Başkanı Fikri Arslan’ın ev sahipliğindeki kahvaltıda dernek yönetiminin yanında, Camili Muhtarı Yunus Özçelik, Karaman Mahallesi Muhtarı Mustafa Çalık, Korucuk Mahalle Muhtarı Cüneyt Ulu’da yer aldı.

Başkan Fikri Arslan, 10 Ocak Gazeteciler Günü’nü katlayarak başladığı konuşmasında, depremden sonra kurulan bölgenin ilk başlarda daha büyük sıkıntılar çektiğini ama zaman içinde bugünlere gelindiğini vurguladı.  Başkan Arslan; “Çok sıkıntılar ile mücadele ederek, bu güzel günlere geldik. Bizim önceliğimiz ve amacımız burada,  önce insan gibi yaşamak. Bunun üzerine taleplerimizi ortaya koyuyoruz. Bizim tek sıkıntımız şehirden uzak olmamızdır. Yani göz önünden uzak olmamız. Biz gelişmelere siyasi bakmıyor hizmet olarak bakıyoruz. Bu bölgenin halkı burayı otel olarak kullanıyor” dedi.

Sıkıntıları yetkililere dillerinin döndüğünce ulaştırdıklarını vurgulayan Başkan Arslan, “Dernek olarak hizmet isterken; Camili, Karaman ve Korucuk diye ayırmadan Yenikent olarak istiyoruz. Siz değerli gazeteciler bu bölgenin ve bizim sesimizsiniz. Bizim siyasetimiz amacımız buraya hizmettir” şeklinde konuştu.

Arslan, “Bu mekanı bize hazırlayan Zeki Başkan’a teşekkür ediyoruz. Ancak, sıkıntılar yok mu var, ilk başta ve en büyük talebimiz bizi merkez ile bütünleştirecek olan raylı sistemin hayata geçirilmesini istiyoruz. Bunun yanında birada atıl işmerkezleri birer bire kamuya kazandırılıyor. Bakın Meslek Yüksek Okulu geldi. Ayçiçek Vadisi Bisiklet Adası ile hayat buluyor. Çalışmalar çok hızlı yapılıyor. Biz Büyükşehir Belediye Başkanımız Zeki Toçoğlu’na  teşekkür ediyoruz” dedi.

Toplantıda söz alan Karaman Mahallesi Muhtarı Mustafa Çalık, Karaman bölgesinde aile çay bahçeleri ve parkların eksikliğini dile getirirken, kapalı pazaryeri sözünün tutulmasını istedi Bunun yanında Göç İdaresi, İdari Yargı ile mahallelerinin güç kazanacağını söyledi.

Korucuk Mahallesi Muhtarı Cüneyt Ulu, Korucuk Mahallesinin en acil ihtiyacın ulaşım olduğunu ifade ederek, “Korucuk olarak sürekli gelişen bir bölgeyiz. Bizde sorunlu yerler var. Bunlarla ilgili proje sunduk. Güzel denildi devreye sokulamadı. Vakıf konutlarında sürekli sorun oluyor. Buraların balkonu bile yok bu nedenle çöp ve köpek sorunu var. Bunlar çözümlenmeli” dedi.

Camili Mahallesi Muhtarı Yunus Özçelik, Yenikent Bölgesi’nin sorunlarının belli olduğunu bunların çözümü için her türlü girişimi yaptıklarını ifade ederek, “Yatırımlar geliyor. Atıl işyerlerinin faal hale gelmesi çok iyi oldu. Bölge canlılık kazandı. Hem de bu binalar ekonomiye kazandırıldı. Ayçiçek Vadisi Projesi ile Adliye bölgemize ayrı bir canlılık katacak” dedi.

Yapılan toplantı sonrasında dernek yöneticileri, muhtarlar ve gazeteciler 3 mahalleyi birden gezerek başta yeni otoyol olmak üzere sorunları yerinde gördüler. Bu arada Camili ile Korucuk arasında kalan bölgenin imara açılması halinde verimli tarım arazileri yerine zemini sağlam bölgenin yerleşim bölgesi olacağı vurgulandı. Bunun içinde Adapazarı Belediyesi’nin bölgede 2.5 kat ve alan olarak sınırlı olan imar iznini genişletmesini istediler.